Beijing Water Cube" Jom Tengok Taman Tema Air Di China


















Beijing Water Cube, atau orang Cina menyebutnya , Happy Magic Water Cube, telah ada sejak tahun 2008 untuk Sukan Olimpik Musim Panas Beijing , di mana dua rekod dunia hebat telah dibuat. Sejak saat itu , Pusat Akuatik Nasional Beijing kini telah dibuka sebagai taman air untuk umum.

Taman permainan air seluar 6,000 meter persegi, yang boleh menampung kira-kira 17,000 pengunjung, mempunyai lebih dari 15 tarikan seperti gelongsor Tornado berbentuk corong , gelongsor Aqualoop , dan Bulletbowl yang mendorong anda turun melalui paip ke dalam mangkuk besar.

Water Cube juga mempunyai kolam ombak besar dan kolam berarus yang menyusuri sekitar kompleks . Setiap struktur di Water Cube direka di Australia dan dihantar ke Beijing , sebuah projek bernilai US $ 200 juta. Casing pembungkus gelembung sebenarnya penyelesaian hijau yang membolehkan bangunan lebih banyak cahaya dan panas menggunakan tenaga minimum untuk penyelenggaraan.

Water Cube juga mengumpul air hujan melalui bumbung dan permukaan luar , mengitar semula hingga 10,000 tan untuk penggunaan kolam renang . Beijing Water Cube terletak di dalam Taman Olimpik, bersebelahan Stadium Sarang Burung ( Stadium Nasional) . Bayaran masuk dewasa adalah $ 33 ( 200 Yuan) .





0 Response to "Beijing Water Cube" Jom Tengok Taman Tema Air Di China"

Post a Comment